Domov Novice Aeroklub Polet z letalom Postani pilot Kontakt
E-pošta Telefonska številka Facebook


Zgodovina

Začetki Aerokluba Murska Sobota segajo v leto 1946 in vsa ta leta uspešno letamo pod pomurskim nebom. V teh letih smo zrasli v najbolj razpoznaven slovenski aeroklub s širokim spektrom dejavnosti in z visokim nivojem storitev.

Aeroklub Murska Sobota je v času svojega delovanja dajal velik poudarek izobraževanju in izvajanju šolanja bodočih pilotov. Zametki aerokluba segajo v leta pred drugo svetovno vojno, o organiziranem izvajanju izobraževanja in izvajanju letalske dejavnosti pa govori leto 1946, ko je takratna »letalska grupa« pod vodstvom skupine zanesenjakov organizirala in izvedla prvi tečaj modelarstva. Leta 1947 se je skupina združila s člani društva »Mejaš«, ki je delovalo v Gornji Radgoni. Zraven modelarske dejavnosti so člani takratnega aerokluba začeli leteti tudi z jadralnimi letali, ki so jih startali na gumo in vitlo. To so bili prvi zametki letalstva v Pomurju, upravičeno jih uvrščamo med začetke organiziranega letalskega športa v naši pokrajini ob Muri. Leto 1947 in aktivnosti takratne letalske grupe veljajo kot leto ustanovitve letalskega kluba.

Leta 1948 je društvo Mejaš prenehalo z delovanjem, letalska tehnika pa je bila prenesena v Mursko Soboto, točneje v Černelavce, kjer se je organiziralo letenje. 28. 12. 1948 je bil ustanovljen Aeroklub Murska Sobota, ki je združeval tri sekcije, modelarsko, jadralno in padalsko. Leta 1953 je aeroklubu bila dodeljena nova lokacija – sedanja v Murski Soboti na Muzgah. Sledila so leta gradenj potrebne letalske infrastrukture, vzletno-pristajalna steza (1953 - 1955), v letu 1958 je namenu bil predan novi hangar. S temi pogoji je aeroklub zadostil pogojem, da je 17. 9.1960 ustanovil letalsko šolo, ki deluje še danes.

V sklop infrastrukture za izvedbo letalske šole aerokluba spadata 2 hangarja, dve učilnici, modelarska delavnica, kakor tudi kompleks letališča Murska Sobota LJMS. Območje letališča meji na sosednje države Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško. Aeroklub Murska Sobota leži v nekontroliranem zračnem prostoru vse do višine 7500 ft (čez 2000 metrov), kar omogoča zelo svobodno letenje in je zato tudi primerno za osnovno šolanje, prav tako pa je zelo zaželeno pri tujih pilotih. Aeroklub razpolaga tudi z zelo širokim spektrom letal in tehnike, ki omogočajo šolanje vseh vrst letenja, kot so motorno, jadralno, padalsko in šolanje ultra lahkih letal. Modelarjem je na razpolago 36 hektarjev letaliških površin za izvedbo vseh njihovih aktivnosti.

Modelarska sekcija

Z opremljeno delavnico za izdelavo modelov pod vodstvom mentorjev in asfaltirano, modelarsko, vzletno stezo.

Modelarska sekcija na področju izobraževanja in usposabljanja opravi levji delež pri delu z mladimi. Že od samega začetka delovanja skrbi za druženje in izobraževanje članov, katerim je skupna vrednota letalstvo in tehnika. Njeni mentorji delujejo v vlogi vodij krožkov na osnovnih šolah. V modelarskih taborih, ki jih izvajajo v sodelovanju z ostalimi modelarskimi društvi v Pomurju, pa prenašajo svoje bogato znanje na mlade. Imajo dobre pogoje za delovanje sekcije, saj imajo šolski, radijsko voden model z dvojnimi komandami, za vodenje radijsko vodenih modelov, asfaltno stezo ter določeno mesto za letenje, urejeno in opremljeno delavnico za izdelavo in shranjevanje modelov.

Jadralna sekcija

S floto petih jadralnih letal: od dvosedežnega, šolskega do tekmovalnega, jadralnega letala in idealnimi pogoji za učenje jadralnega letenja.

Vključuje vse generacije pilotov od mladincev do najstarejših. Letalska flota šteje 5 jadralnih letal, od tega eno dvosedežno šolsko letalo Blanik L-13 s katerim se opravijo vsa začetniška šolanja. Za šolanja novih kandidatov skrbijo znotraj naše letalske šole učitelji jadralnega letenja. V največji meri se v času šolanja leti v okolici letališča. Vleka jadralnih letal se opravlja z letalom PA-18 oz. z motorno vitlo. Po pridobitvi licence se jadralno letenje izvaja po Sloveniji in sosednjih državah. Jadralni leti lahko trajajo več kot 6 ur, kjer se med drugim preleti do 500 km in dosega višine nad 2000 m. Seveda je za vse to potrebno lepo vreme s kopastimi oblaki.

Motorna sekcija

Za osnovno dejavnost izobraževanja uporablja šolsko dvosedežno letalo Cessna 150. Letalska flota šteje 3 motorna letala. Je sekcija, ki je pomembna za delovanje jadralne sekcije (vleka jadralnih letal), in padalske sekcije (met padalcev). Učitelji letenja (FI) znotraj naše letalske šole so usposobljeni za šolanje za pridobitev licence za športnega pilota motornega letala, ki je osnova za vsako poklicno letasko pot.

Padalska sekcija

Izvajamo padalske skoke iz lastnega letala s pristanki na letališču in različnih prireditvenih prostorih, tandemske skoke in šolanje novih padalcev za pridobtev licence športnega padalca.

Ima za izvedbo padalskih skokov na razpolago moderno šolsko padalo ter klubsko letalo Cessna 182, ki je primerno za hkratne skoke treh padalcev iz višine od 1000 - 2000m. Skoke iz večjih višin (4000m) opravljamo na t.i. 'padalski boogie', ki se odvijajo praviloma ob vikendih na bližnjih letališčih, nekajkrat na leto pa tudi v Murski Soboti. Člani kluba gojimo in imamo znanja ter izkušnje v različnih padalskih disciplinah (Freefly, Relative, skoki na cilj, Swoop, tandemski skoki, wingsuits, BASE …), njihova skupna značilnost pa je 100 % atraktivno preživljanje časa.

ULN sekcija

Sekcija ultralahkih letalnih naprav je med sekcijami, ki se v zadnjih letih najhitreje razvija, združuje pa letalce ultra lahkih naprav (letal, motornih zmajev, motornih, jadralnih padalcev...). Za letenje imajo člani na razpolago popolnoma novo, ultralahko letalo Evektor Eurostar, na katerem se opravljajo tudi šolanja. Letenje z ULnapravami predstavlja najcenejšo obliko motornega letenja, šolanje pa predstavlja najkrajšo pot do pridobitve licence.