Domov Novice Aeroklub Polet z letalom Postani pilot Kontakt
E-pošta Telefonska številka Facebook
Objavljeno: Jun 23, 2020
Na letališču v Murski Soboti so dopoldne predstavili restavrirano športno-turistično tri sedežno letalo Libis-180, ki sodi med pomembno pridobitev za slovensko tehnično in kulturno dediščino.

Leta 1965 so letalo Libis-180 izdelali v istoimenski tovarni v Sloveniji, kjer je bilo sicer izdelanih le devet letal, saj je tovarna leta 1963 z vsemi izdelki vred pogorela do tal.

Modro-rumena ptica, ki se je danes po petdesetih letih znova dvignila med oblake, tehta 870 kg, poleti lahko do 4.160 metrov nadmorske višine in doseže hitrost do 350 km/h. Letalo je registrirano v Republiki Srbiji, saj so tamkajšnji organi bili zelo naklonjeni njegovi prenovi.

Predsednik Društva restavratorjev letal veteranov Maribor Branko Bunderla je s svojo izjemno zavzetostjo, zavedanjem za vrednost tovrstnih zračnih plovil in izostrenim občutkom za restavriranje, v celovito obnovo letala vložil več kot desetletje vsakodnevnega truda.

Bunderlovo poklicno pot je zaznamovalo delo v Slovenski vojski, kjer je sodeloval pri različnih projektih obnove letal, vse do svoje upokojitve. Nekoč je z ekipo še obnovil vojaško šolsko letalo, zato ni presenetilo povabilo ptujskega Aerokluba, da se loti tudi restavriranja njihovega Libisa.

»Za nekoga je to zgolj nekaj sto kilogramov letala, za drugega pa milijon evrov. Bi pa za ta denar, ki je vložen v obnovo, dobil dva štirisedežna aviona,« izpostavi Bunderla in ob tem kritično pripomni, da bi prenova potekala bistveno hitreje, če bi pri nas imeli letalski muzej.

Restavriranega Libisa ne bo mogoče uporabljati za šolanje ali v komercialne namene, prepovedane so tudi akrobacije.

Čustveno in vzneseno pa je Bunderla pričakoval svoj prvi polet: »V tistem trenutku, ko sedeš v restavrirano letalo in pritisneš na plin, skozi misli švignejo vse ure dela, ki si mu ga namenil. Kakor tudi vprašanja: ali sem to dovolj zategnil, ali tisto dovolj tesni... Četudi testiraš letalo na zemlji, se to nikakor ne da primerjati s podvigom, ki te čaka v zraku.«


Krst letala Libis-180 je pripadel njegovemu botru, nekdanjemu vojaškemu pilotu, poveljniku 15. Brigade vojnega letalstva in brigadirju Slovenske Vojske, Jožefu Žunkoviču. Branko Bunderla pa po svojem prvem poletu z letalom, ki se je po pol stoletja ponovno dvignilo pod nebo, ni mogel skriti radosti in zadovoljstva, kar je z navdušenjem in vzpodbudo na soboškem letališču pospremila tudi zbrana publika.

foto: Marko Pigac

Sekcije aerokluba

Modelarska sekcija ikona

Modelarska sekcija

Z opremljeno delavnico za izdelavo modelov pod vodstvom mentorjev in asfaltirano, modelarsko, vzletno stezo.

Jadralna sekcija ikona

Jadralna sekcija

S floto petih jadralnih letal: od dvosedežnega, šolskega do tekmovalnega, jadralnega letala in idealnimi pogoji za učenje jadralnega letenja.

Motorna sekcija ikona

Motorna sekcija

Letalska flota šteje 3 motorna letala. Je sekcija, ki je pomembna za delovanje jadralne sekcije in padalske sekcije.

Padalska sekcija ikona

Padalska sekcija

Izvajamo padalske skoke iz lastnega letala s pristanki na letališču, tandemske skoke in šolanje novih padalcev.

ULN sekcija ikona

ULN sekcija

Sekcija ultralahkih letalnih naprav združuje letalce ultra lahkih naprav (letal, motornih zmajev, motornih, jadralnih padalcev...).